ایمنی کارمندان و مشتریان به عنوان مهمترین نگرانی در همه گیری کرونا

ترجمه: زهرا صارمی | کارشناس امور مالیاتی در شرکت ارنست یانگ EY - ویرایش فنی: علی ط. ساکی

ایمنی کارمندان مشتریان کرونا

ایمنی کارمندان و مشتریان در ایام کرونا یکی از مهم ترین نگرانی های مدیران و کارمندان و مشتریان است.
نظرسنجی از تصمیم گیرندگان امور مالی ایالات متحده ، اقدامات احتیاطی را برای تجارت و چگونگی برنامه ریزی آنها برای رفع نیازهای آینده فضای اداری روشن می کند.

بر اساس نظرسنجی سه ماهه سوم، مدیران مالی در ایالات متحده، امنیت کارمندان و مشتریان را به عنوان بزرگترین نگرانی تجاری مربوط به همه گیری کرونا در نظر می گیرند، زیرا برخی از آنها به طور عمده یا کاملاً به فعالیتهای محلی و سنتی باز می گردند.

دورکاری در مشاغل صنعتی

سوالات تکمیلی در نظرسنجی اقتصادی و صنعت در چشم انداز اقتصادی که در ۳ سپتامبر منتشر شد، به چگونگی تفکر شرکت ها درباره کار از راه دور و برنامه های فضای اداری برای ۱۲ ماه آینده پرداخته است.

خوش بینی از سه ماهه دوم تا این سه ماهه در بین مدیران مالی افزایش یافته است، اما در مقایسه با آغاز سال ۲۰۲۰، قبل از اینکه  COVID-19 تجارت در جهان را مختل کند، در کل همچنان پایین تر است. رهبران مالی ایالات متحده در این نظرسنجی شرایط اقتصادی داخلی را به عنوان مهمترین چالش خود ذکر کرده اند. مربوط به همه گیری ، مهمترین نگرانی های آنها برای سال آینده عبارتند از:

ایمنی کارمندان و مشتریان ، ۳۳٪

عدم اطمینان در مورد محدودیت های خانه نشینی ،۳۳٪

تقاضای مشتری / توانایی پرداخت ، ۲۲٪

چالش های نقدی و تأمین مالی در رتبه چهارم با اختلاف زیاد، با ۵٪ قرار گرفت و به دنبال آن یکپارچگی و امانت زنجیره تامین است.

برای رعایت اصول ایمنی کارمندان و مشتریان ، ۷۴ درصد شرکتها قصد دارند پوشیدن ماسک ها را در محل کار اجباری کنند، ۷۱ درصد فضاهای کاری با فاصله اجتماعی و ۶۴ درصد تجهیزات حفاظت شخصی را تهیه می کنند. تقریباً نیمی از آنها، ۵۲ درصد، اظهار داشتند که قصد دارند روزانه کارگران را از نظر ویروس کرونا آزمایش کنند (جدول زیر را ببینید).

نتایج نظرسنجی درباره دورکاری یا بازگشت به محلکار

نیمی از پاسخ دهندگان گفتند که شرکت های آنها در نظر دارند که بسته به محدودیت های دولت، به طور عمده یا کاملاً به فعالیت های سنتی در محل برگردند. ۲۲ درصد گفتند که عملیات شرکت عمدتاً از راه دور خواهد بود و ۹ درصد نیز گفته اند که قصد دارند کاملا مجازی باشند. ۱۵ درصد گفتند که کار از راه دور گزینه ای برای سازمان آنها نیست. این بررسی نشان می دهد، تاکنون دفتر فیزیکی همچنان بخشی از برنامه های شرکت ها است، زیرا ۷۷ درصد اظهار داشتند که انتظار ندارند در سال آینده تغییری در جایگاه دفتر خود ایجاد شود. ۱۸ درصد اظهار داشتند که انتظار مقداری ادغام را دارند و ۵ درصد اظهار داشتند که انتظار دارند حداقل نیمی از فضای اداری خود را تحویل دهند. در همین حال ، ۵ درصد دیگر قصد دارند رد پای دفتر خود را افزایش دهند.

عملکرد حسابداران در ایام کرونا

مدیر عامل یادگیری، آموزش و توسعه برای انجمن حسابداران خبره حرفه ای بین المللی  اَش نوآ ، CPA ، CGMA، در یک خبرنامه گفت: “بسیاری از شرکت ها ناگهان توسط بیماری همه گیر مجبور به کار از راه دور شدند و به طرز شگفت انگیزی عملکرد خوبی داشتند. این بحران تیم های مجازی و روندهای از راه دور در حال انجام را تسریع کرد. ما شاهد انعطاف پذیری مشاغل در رویکرد خود و اتخاذ یک مدل عملیاتی ترکیبی خواهیم بود که طی چند سال آینده به امری عادی تبدیل می شود.”

اجبار پوشش ماسک در محل کار %۷۴

فراهم کردن فضاهای کاری داخلی با فاصله اجتماعی یا مناطقی برای تعامل مشتری ۷۱%

تهیه تجهیزات حفاظت شخصی   ۶۴%

آزمایش روزانه کارگران مانند بررسی دما  %۵۲

شیفت کاری متناوب (ورود و خروج کارمندان در زمانهای مختلف برای کار در شیفت ها) برای به حداقل رساندن تماس ۳۷٪

آزمایش مشتریان ۲۴٪

به روزرسانی فیلترها و ایجاد سایر پیشرفت ها در سیستم های گرمایش و تهویه ۲۱٪

خودکار و اتوماتیک کردن قسمت فروش و سایر نقاط مهم برای تعامل با مشتری ۱۰٪

تهیه فضای باز تحت پوشش برای کارمندان و یا مشتریان ۸٪

اعمال نمی شود زیرا ما کاملاً مجازی کار می کنیم ۴٪

هیچ کدام از این ۳٪

پاسخ های “دیگر” ۵% شامل موارد زیر بود:

تقسیم کارمندان ما در محفظه هایی که از نظر جسمی ارتباط ندارند.

نصب علامت قابل توجه برای ترویج ایمنی و فاصله.

محدود کردن دسترسی به فروشندگان خارجی / مشتریان به تعاملات اساسی.

قطع خدمات فروش قهوه و آبنما.

اجرای معاملات بدون کاغذ و استفاده بیشتراز ابزارهای فروش مجازی.

ارائه بیشتر خدمات نظافت و سرویس بهداشتی.

Safety of employees, customers ranks as top pandemic-related concern By Neil Amato (journal of accountancy Article) Link to article: https://www.journalofaccountancy.com/news/2020/sep/top-coronavirus-pandemic-concerns-safety-of-employees-customers.html

لینک کوتاه مطلب : https://alitsaki.ir/?p=1615
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برای امنیت، استفاده از سرویس reCAPTCHA گوگل مورد نیاز است که موضوع گوگل است Privacy Policy and Terms of Use.

من با این شرایط موافق هستم .