مربی حسابداری و مدیر ارشد مالی | علی ط. ساکی

تاثیر صورتهای مالی بر تصمیم گیری مدیران چیست؟

تاثیر صورتهای مالی بر تصمیم گیری مدیران-01

تاثیر صورتهای مالی بر تصمیم گیری مدیران-01

تاثیر صورتهای مالی بر تصمیم گیری مدیران به ویژه در شرایط اقتصادی نامطلوب بسیار مهم خواهد بود. هر مدیر مالی می بایست هنر خود را در هدایت شرکت از طریق مدیریت دارایی ها، بدهی ها و برنامه ها مطابق با این اسناد به کار گیرد. در این مقاله می خواهیم به این موضوع بپردازیم و با بررسی نقش صورت مالی در تصمیم گیری ها، بر اهمیت تنظیم و استفاده درست از این اسناد تاکید کنیم.

صورتهای مالی چیست و چرا مهم است؟

برای آنکه بخواهیم با تاثیر صورتهای مالی بر تصمیم گیری مدیران آشنا شویم، لازم است ابتدا با این سند مالی مهم آشنا شوید. صورت های مالی، چکیده ای از اطلاعات اقتصادی کمپانی و کسب و کار شما است که می تواند به صورت خلاصه در مورد وضعیت مالی اطلاعات مهمی را ارائه کند. در ادامه به کاربرد هرکدام از بخش های یک صورت مالی می پردزیم که می تواند برای آگاهی از اهمیت و چیستی آن مفید باشد. قابل ذکر است که یک صورت مالی از چندین سند تشکیل می شود که هرکدام اهمیت خاص خود را دارند. شما می توانید از آنها برای کاربری های مختلفی استفاده کنید که عبارتند از:

معرفی  صورتهای مالی اساسی

صورتهای مالی چیست و چرا مهم است؟

تاثیر صورتهای مالی بر تصمیم گیری مدیران چه چیزهایی است؟

تاثیر صورتهای مالی بر تصمیم گیری مدیران و حتی ذینفعان آنها یک امر کاملا بدیهی است که می تواند در تجزیه و تحلیل و دقت پیش بینی آنها موثر باشد. اگر بخواهیم برخی از اثراتی که مدیران می توانند با مطالعه صورت مالی شرکت مشاهده کنند را بیان کنیم، می توان گفت:

تاثیر صورتهای مالی بر تصمیم گیری مدیران چیست؟
خروج از نسخه موبایل