تاثیر هوش مصنوعی بر آینده حسابداری

ترجمه: زهرا صارمی

تاثیر هوش مصنوعی بر آینده حسابداری

مقدمه

همیشه رابطه عشق و نفرت با فناوری جدید وجود داشته است. پیشرفت‌ها هیجان‌انگیز هستند، اما ما نگران چیزهایی هستیم که پشت سر گذاشته می‌شوند. فناوری جدید در حسابداری تفاوتی ندارد: هوش مصنوعی (AI) پتانسیل هیجان انگیزی برای صنعت دارد، اما برخی ممکن است تعجب کنند که چگونه بدون از دست دادن تماس شخصی از آن استفاده کنند. از آن نگران‌کننده‌تر، آیا استفاده از هوش مصنوعی باعث بیکار شدن حسابداران خبره می‌شود؟

به راحتی می توان با چشم انداز استفاده گسترده ازهوش مصنوعی در حسابداری احساس شکست کرد، به خصوص اگر یک حسابدار خبره در پشت ذهن خود صحبتهای مارک کوبان[۲] را بشنود که مهارت هایی مانند حسابداری را با اتوماسیون جایگزین می کند. اما به جای ترس از این پیشرفت ها، CPA ها باید آنها را بپذیرند. و به جای جایگزین کردن آنها، راه هایی برای تقویت مهارت های خود بیابند. در اینجا چند نکته در مورد استفاده از هوش مصنوعی در حسابداری وجود دارد.

پذیرای هوش مصنوعی در حسابداری در باشید

خواه ناخواه این واقعیت وجود دارد که هوش مصنوعی اینجاست. چشم خود را بر روی این فناوری نبندید و امیدوار باشید که بر کسب و کار شما تأثیری نگذارد. در عوض، در مورد پتانسیل هوش مصنوعی برای بهبود تجارت خود آموزش ببینید. روی سیستم‌های جدید سرمایه‌گذاری کنید و از آن‌ها استفاده کنید تا شرکت شما پشت سر منحنی قرار نگیرد در حالی که دیگران جلوتر هستند. اگر نگران هستید که فناوری کارمندان شما را منسوخ کند، در نظر بگیرید که یکی از کارشناسان پیش بینی کرده است که هوش مصنوعی می تواند بهره وری کارمندان و شرکت شما را تا ۴۰ درصد بهبود بخشد. حسابداران خبره باید دوره های تخصصی در زمینه هوش مصنوعی و مدیریت داده را بگذرانند تا از این فناوری بهره ببرند.

وظایف کسل کننده و معمولی را واگذار کنید

اولین قدم برای استفاده از هوش مصنوعی برای شرکت شما، شناسایی وظایفی است که می تواند بیشترین سود را داشته باشد. هوش مصنوعی برای کارهای روزمره و تکراری مانند آپلود فایل ها، حقوق و دستمزد، حسابرسی و موارد دیگر ایده آل است. برای جمع‌آوری و مرتب‌سازی داده‌های بزرگ بسیار عالی است. این جایی است که می توانید بیشترین افزایش بهره وری را مشاهده کنید. و در عین حال به حسابداران زمان بیشتری برای کار روی کارهایی که نیاز به تفکر انتقادی و خلاقیت دارند می دهید. وقتی آنقدر کارهای زیادی برای انجام دادن دارید که آرزو می کنید ای کاش یک مجموعه دست اضافی داشته باشید، هوش مصنوعی همان مجموعه اضافی است که از چیزهای کوچک مراقبت می کند.

تعادل هوش مصنوعی با هوش انسانی

در حالی که هوش مصنوعی ابزاری عالی است، اما چیزی نیست که بتواند جای یک شخص واقعی را در همه کارها بگیرد. فقط برخی چیزها وجود دارد که یک انسان می تواند بهترانجام دهد – مانند شناخت نیازها و برنامه های مشتریان برای آینده و ایجاد تجزیه و تحلیل مالی شخصی برای کمک به آنها برای رسیدن به آنجا. به هوش مصنوعی اجازه دهید کارهای پرمشغله را برای شما انجام دهد، سپس از نتایج برای ایجاد نقشه راه برای مشتریان استفاده کنید که به آنها در درک گزارش های مالی آنها کمک می کند.

با تغییر در نقش های حسابداران خبره سازگار شوید

در حالی که فناوری در دسترس حسابداران به سرعت در حال تغییر است، نیازهای مشتریان آنها نیز تغییر می کند. کسب‌وکارها در هر صنعتی در همان دنیای پرسرعت و در حال تکامل زندگی می‌کنند. و به دنبال چیزهای بیشتری از حسابداران خود هستند تا به آنها کمک کند تا پیشرفت کنند. CPA ها در حال تغییر نقش خود از خرد کننده های اعداد که فایلهای ضخیم و مفصل گزارش های مالی را ارائه می دهند هستند و هوش مصنوعی برای کمک به آن ها وجود دارد. گزارش های مالی مختصر و پر جنب و جوش با تجزیه و تحلیل متفکرانه ای که مشتریان بتوانند آن را درک کنند بسیار مهم هستند. از هوش مصنوعی می توان برای پر کردن گزارش ها استفاده کرد و به CPA ها زمان بیشتری برای کار بر روی تجزیه و تحلیل و تطبیق تجزیه و تحلیل با نیازهای مشتریانشان داد.

هوش مصنوعی از HAL تشنه قدرت در فیلم Space Odyssey فاصله زیادی گرفته است. این چیزی نیست که شرکت‌های CPA از آن بترسند، بلکه ابزاری برای پذیرش آن است. به این فناوری اعتماد کنید و به آن اجازه دهید قابلیت های گزارشگری مالی کسب و کار شما را افزایش دهد.

اگر از این یادداشت خوشتان آمد، پیشنهاد میکنم یادداشت فین تک چیست را هم بخوانید.

 

[۱]  جاستین هچ، موسس و مدیر عامل Reach Reporting، نرم افزار پیشرو گزارش تصویری در بازار است.Justin Hatch

[۲]Mark Cuban

لینک مقاله: Harnessing The Power Of Artificial Intelligence In Accounting (forbes.com)

لینک کوتاه مطلب : https://alitsaki.ir/?p=2874
1 نظر
  1. علی می گوید

    سلام
    من به این موضوع چند وقتی هست که فکر می کنم و خیلی دنبال هستم که بتوانم از این فرصت استفاده کنم و این پدیده باعث کنار گذاشته شدنم از این شغل نشه
    خیلی خوبه که جوانب دیگری از این پدیده مورد بررسی قرار بگیره

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برای امنیت، استفاده از سرویس reCAPTCHA گوگل مورد نیاز است که موضوع گوگل است Privacy Policy and Terms of Use.

من با این شرایط موافق هستم .