ماشین حساب حسابداری

قسمت سوم و چهارم

ماشین حساب حسابداری

من در یک سری یادداشت قصد دارم به آموزش کامل ماشین حساب حسابداری بپردازم.

قسمت سوم

در ادامۀ آموزش ماشین حساب حسابداری می خواهم دکمۀ CE را به شما معرفی بکنم. CE مخفف کلمۀ Clear Entry است. اگر یادتان باشد قبلاً در مورد دکمۀ C گفتیم وقتی که یک عدد را وارد می کنیم یا یک سری عملیات انجام می دهیم، با زدن دکمۀ C یا Clear آن پاک می شود. اما یک موقعی هست ما یک سری عملیات مختلف انجام داده ایم و مثلاً رسیدیم به عدد دویست هزار. حالا من می خواهم عدد بعدی را وارد بکنم.

عدد بعدی پنجاه هزار را وارد می کنم، قبل از اینکه دکمۀ عملگر مثبت یا منفی را بزنم متوجه می شوم این پنجاه هزار اشتباه است و می خواهم تصحیحش کنم. اگر من دکمۀ C را بزنم، کل عملیات من پاک خواهد شد؛ یعنی آن دویست هزار را دیگر ندارم. ولی وقتی دکمۀ CE را می زنم، همین عدد آخر پاک خواهد شد. ببینید، CE را می زنم ولی هنوز آن دویست هزار داخل حافظه هست. بنابراین تفاوت دکمۀ CE و C در این است که C کلش را پاک می کند و CE عدد آخر قبل از عملگر را.

قسمت چهارم

در ادامۀ آموزش ماشین حساب حسابداری می خواهم دکمۀ → (backspace) را به شما معرفی بکنم. این دکمه همان کارکردی را دارد که دکمۀ backspace روی کیبوردهای معمولی دارند. یعنی وقتی من یک عددی را وارد می کنم، با زدن هر بار این دکمه یک عدد پاک می شود.

فرق دکمۀ → با دکمۀ CE که قبلاً توضیح دادم این است که اگر یادتان باشد، دکمۀ CE را وقتی که ما دکمۀ عملگر را می زنیم بعد از ورود اعداد، دیگر دکمۀ CE کار نمی کند. یعنی دکمۀ CE برای Clear Entry بود، عددی را که وارد کردیم ولی هنوز هیچ دکمه ای بعدش مثبت یا منفی نزدیم. ولی دکمۀ backspace را چه ما عملگر زده باشیم کار می کند، چه اینکه یک عددی را input کرده باشیم باز هم در آن حالت کار می کند، فقط دانه دانه است. پس یک بار سریع مرور می کنیم: → برای پاک کردن دانه دانۀ اعداد. CE برای پاک کردن دادۀ صرفاً ورودی. C برای پاک کردن کل حافظۀ جاری. CA برای پاک کردن حافظۀ جاری و حافظۀ داخلی.

برای دیدن قسمت های اول و دوم آموزش ماشین حساب حسابداری کلیک کنید

برای دیدن قسمت پنج کلیک کنید

لینک کوتاه مطلب : https://alitsaki.ir/?p=2674
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.