در خدمت و خیانت نرم افزار حسابداری

نگاهی انتقادی به الزام آموزش نرم افزار برای استخدام

نرم افزار حسابداری

یک کلمه حرف حساب در خدمت و خیانت نرم افزار حسابداری .

 یکی از کارهایی که آن هایی که دنبال کار هستند نباید بکنند، این است که دنبال آموزش نرم افزار حسابداری نروید . هم هزینه  و هم وقت برای این مسئله نگذارید. این برای کسی که می خواهد تازه کارش را شروع کند و به قول معروف در ابتدای راه است، فقط یک مقدار مسیرش را دورتر می کند. درحقیقت الزامی هیچ ندارد.

پیشنهادم این بود که اولاً خیلی از این نرم افزارها راهنماهایشان در سیستم است
و اصولاً نحوه ی کار کردن با نرم افزارهای کامپیوتری مثل هم است.
یعنی لازم نیست که شما حتماً بروید یک دوره ای را ببینید.
یک نرم افزار را یاد بگیرید، بقیه را هم می توانید با آن کار کنید.

کسی که تازه می خواهد کار حسابداری را شروع کند، یک سند زدن باید بلد باشد. یعنی طبیعتاً شما وقتی وارد یک شرکتی می شوی که سیستم حقوق و دستمزد را به شما نمی دهند، که شما لازم باشد بخواهید بروید که کل سیستم را یاد بگیرید.

هیچ نرم افزار حسابداری سخت تر از گوشی هوشمند نیست

من نمی دانم واقعاً همه جای دنیا چطور است ولی نرم افزارهای حسابداری، نرم افزارهای مالی ساخته شدند که به حسابدار کمک کنند . واقعاً قاعده اش این است که مثلاً بیایند رایگان کلاس بگذارند یا مثلاً خواهش کنند آقا شما لطفاً بیا با نرم افزار ما کار بکن. ولی الان در ایران برعکس شده می گوید آقا فلان نرم افزار را بلدی؟ من واقعاً نمی دانم این یعنی چه. من نمی دانم چجور بازاری است و چجور حسابداری است.
تصورم بر این است هیچ برنامه‌ی نرم افزاری حسابداری ای نیست که سخت تر از این گوشی های هوشمند ما باشد. من نمی دانم آیا کسی برای یادگیری گوشی هوشمند، واقعاً می رود کلاس؟ یا مثلاً می گیری خودت ورمی روی؟ می روی اینترنت نگاه می کنی؟ از یکی می پرسی؟ اینجور است دیگر. آن هم همین است. جدیداً من شنیدم می آیند تازه کلاس حسابداری هم می گذارند. به نظر من، این در بلندمدت کمکی به حسابدار  و جامعه ی حسابداری نمی کند.

مسئله آموزش حسابداری توسط شرکت های نرم افزاری را جدی بگیرید

شاید در ابتدا این مسئه زیاد جدی به نظر نباشد. اما شرکت نرم افزاری هیچ توجهی و هیچ انگیزه ای برای ارتقای آموزش حسابداری، هویت حسابدار و حسابداری ندارد. فقط آموزش ها در جهت فروش نرم افزار و گسترش کاربرد نرم افزار خود اوست.

هر کسی که  آگهی می دهد تو را به خدا این تسلط به نرم افزار را بردارد و اگر یک نفر آمد، دو تا نرم افزار کار کرده بود، حتماً مبنا را نگذارید که با نرم افزاری که شما دارید کار کند. واقعاً شما دارید به رشته آسیب می زنید. خواهشم این است یک مقدار هم جمعی فکر کنید. این قدر آدم تنبل؟ یعنی یا شما یک آدم تنبلی هستی، حوصله نداری دو تا چیز را یاد بدهی یا ناتوانی.
یک وقتی را بگذارید. این مسئله ی تسلط به نرم افزار دارد ریشه‌ی حسابداری را در ایران خراب می کند. نرم افزارها ساخته شدند به انسان کمک کنند.

نسل جوان و حسابداری

نرم افزار حسابداری خوب نرم افزاری است که در خدمت انسان است. این جوان ها با این موبایل ها همه شان گیمر هستند. از این نرم افزارهایی که تو می خواهی بروی آنجا یک دانه منو باز کنی، بزنی سند جدید و فلان و دو تا آرتیک بزنی و برود، خیلی کارهای سخت تری می ‎کنند. این قدر هم سختش نکنید. مسئولیت جمعی خودتان را بشناسید، یک مسئولیتی داری در این جامعه.
یک مسئولیتی داری نسبت به این حسابداری که تازه اول کارش است. حالا اگر قبلاً تو وقتی وارد بازار کار شدی، دهان تو را سرویس کردند، تو دیگر نباید دهان ملت را سرویس کنی. غیر از این است؟ من خواهشم این است کمک کنید و نترسید. من مطمئن هستم نسل امروز در کنار این که یک خرده نسل پررویی هم است، ولی نسل به مراتب باهوش تری نسبت به ما است. نسل به مراتب کوشاتری از ماست. کمکی می خواهد و هدایتشان کنید. اگر بچه پرروبازی هم درآوردند، هدایتشان کنید، کمکشان کنید. نه این که بزنید توی سرشان.

لینک کوتاه مطلب : https://alitsaki.ir/?p=1664
1 نظر
  1. ناشناس می گوید

    دمت گرم داداش حرف درست رو زدی

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برای امنیت، استفاده از سرویس reCAPTCHA گوگل مورد نیاز است که موضوع گوگل است Privacy Policy and Terms of Use.

من با این شرایط موافق هستم .