تاثیر صورتهای مالی بر تصمیم گیری مدیران چیست؟

تاثیر صورتهای مالی بر تصمیم گیری مدیران-01

تاثیر صورتهای مالی بر تصمیم گیری مدیران به ویژه در شرایط اقتصادی نامطلوب بسیار مهم خواهد بود. هر مدیر مالی می بایست هنر خود را در هدایت شرکت از طریق مدیریت دارایی ها، بدهی ها و برنامه ها مطابق با این اسناد به کار گیرد. در این مقاله می خواهیم به این موضوع بپردازیم و با بررسی نقش صورت مالی در تصمیم گیری ها، بر اهمیت تنظیم و استفاده درست از این اسناد تاکید کنیم.

صورتهای مالی چیست و چرا مهم است؟

برای آنکه بخواهیم با تاثیر صورتهای مالی بر تصمیم گیری مدیران آشنا شویم، لازم است ابتدا با این سند مالی مهم آشنا شوید. صورت های مالی، چکیده ای از اطلاعات اقتصادی کمپانی و کسب و کار شما است که می تواند به صورت خلاصه در مورد وضعیت مالی اطلاعات مهمی را ارائه کند. در ادامه به کاربرد هرکدام از بخش های یک صورت مالی می پردزیم که می تواند برای آگاهی از اهمیت و چیستی آن مفید باشد. قابل ذکر است که یک صورت مالی از چندین سند تشکیل می شود که هرکدام اهمیت خاص خود را دارند. شما می توانید از آنها برای کاربری های مختلفی استفاده کنید که عبارتند از:

معرفی  صورتهای مالی اساسی

  • ترازنامه: در این صورت مالی، اطلاعاتی در مورد وضعیت دارایی ها، حقوق صاحبان سهام و نیز بدهی ها ارائه می گردد. شما می توانید آن را به عنوان بخشی از یک صورت مالی اساسی درنظر بگیرید که در آن دارایی های یک موسسه از جمله ساختمان، زمین، وجه نقد در صندوق، اثاث و امکانات آنها درج می گردد. همچنین بدهکاران نیز به عنوان دارایی شرکت ذکر می شوند.
  • صورت سود و زیان: این بخش به توانایی مجموعه در ایجاد و دستیابی به سود در مدت زمان مشخص می پردازد. شما می توانید عملکرد یک بنگاه اقتصادی را در این قسمت مرور کنید و از عملکرد شرکت خود برای سوددهی یا ضرر طی یک دوره آگاه شوید. همچنین مدیران می توانند از درآمدهای تحقق نیافته یا تحقق یافته با مطالعه این سند آگاه شوند.
  • صورت جریان وجه نقد: یکی از بخش های مهمی است که نقش تاثیر صورتهای مالی بر تصمیم گیری مدیران را به نمایش می گذارد. شما می توانید با کمک این اسناد، برای مشاهده جریان وجوه نقد و منابع ورودی و خروجی وجوه در شرکت خود، اطلاعاتی را کسب کنید. مدیران می توانند با مطالعه این داده ها و آگاهی نسبت به صورت سود و زیان، از انعطاف پذیری مالی مجموعه خود آگاهی یابند.
صورتهای مالی چیست و چرا مهم است؟
صورتهای مالی چیست و چرا مهم است؟

تاثیر صورتهای مالی بر تصمیم گیری مدیران چه چیزهایی است؟

تاثیر صورتهای مالی بر تصمیم گیری مدیران و حتی ذینفعان آنها یک امر کاملا بدیهی است که می تواند در تجزیه و تحلیل و دقت پیش بینی آنها موثر باشد. اگر بخواهیم برخی از اثراتی که مدیران می توانند با مطالعه صورت مالی شرکت مشاهده کنند را بیان کنیم، می توان گفت:

  • این افراد می توانند با بررسی نسبت نقدینگی، توان مالی شرکت را بررسی کنند. در نتیجه آنها می توانند برای پرداخت بدهی های کوتاه مدت خود و نیز بازپرداخت وام ها یا سایر تسهیلات در زمان بندی مناسب اقدام نمایند. از سوی دیگر، وام دهندگان می توانند با مشاهده صورت های مالی شرکت ها، از امکان ارزیابی بازپرداخت به موقع اصل و بهره تسهیلات دریافتی آگاه شوند.
  • نقش صورتهای مالی در تصمیم گیری مدیران به منظور استفاده بهینه از دارایی های ثابت و منابع سرمایه ای مفید خواهد بود. همچنین آنها می توانند از این داده ها به منظور تنظیم فعالیت واحدهای تجاری استفاده کنند.
  • یکی از اثرات صورتهای مالی، جلوگیری از قضاوت ها و پیشگویی های غیر واقع بینانه و متعصبانه است. بنابراین شما می توانید با کمک این اطلاعات، منطبق بر واقعیت های جامعه حرکت کنید.
تاثیر صورتهای مالی بر تصمیم گیری مدیران چیست؟
تاثیر صورتهای مالی بر تصمیم گیری مدیران چیست؟
لینک کوتاه مطلب : https://alitsaki.ir/?p=3398
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برای امنیت، استفاده از سرویس reCAPTCHA گوگل مورد نیاز است که موضوع گوگل است Privacy Policy and Terms of Use.

من با این شرایط موافق هستم .