درگاه ملی مالیات

درگاه ملی مالیات

درگاه ملی مالیات را می شناسید؟ این روزها که همه جا صحبت از مالیات است، سامانۀ شخصی مالیاتی خود را دیده اید؟ ندیده اید؟ این نوشته برای شماست. کافی است در گوگل درگاه ملی خدمات الکترونیکی مالیات را جست وجو کنید یا به نشانی my.tax.gov.ir بروید. وارد صفحه که شدید، دو پنل دارد: پنل ورود و پنل ثبت  نام. در پنل ثبت  نام، کد ملی تان را بزنید و شماره موبایلی را که به نام خودتان است، وارد کنید. به همین راحتی ثبت نام می کنید. البته فقط احراز هویت است؛ وگرنه اطلاعات شما قبلاً تجمیع و این ثبت نام انجام شده است.

 فقط به آنجا می روید تا ببینید چه اتفاقی افتاده است. به محض اینکه ثبت نام انجام شد، پیامکی از سازمان امور مالیاتی برای شما می آید و رمز را به شما می دهد. دوباره به همان سایت می روید. در پنل ورود کد ملی و آن رمز را می زنید و وارد سامانه می شوید.

درگاه ملی مالیات در حقیقت کلیه اطلاعات مالیاتی اشخاص حقیقی و حقوقی را در بر گرفته است. در این سامانه بچرخید. چیزهای جالبی دارد. اگر ماشین یا خانۀ گران قیمتی داشته باشید، در این سامانه آمده است. اگر سکۀ سال ۹۹ گرفته  باشید و مالیاتی برایتان آمده باشد، در این سامانه ثبت شده است. هر ماهی که حقوق گرفته اید، حداقل در دو سه سال اخیر، در قسمت مالی حقوق مشخص شده است. اگر پایانۀ فروشگاهی به نام شما هست، این پایانه ها در سامانه وجود دارد. اگر پروندۀ مالیاتی داشته باشید، آنجا ثبت شده است.

حتماً سری بزنید. پیش آمده است که صاحب کاری با حساب شاگردش کار می کرد و شاگرد هم خبر نداشت؛ ولی وقتی به سامانه مراجعه کرد، دید که چون دستگاه کارت خوانی داشت یا حسابی داشت که به حساب آن شخص وصل بود، برایش پروندۀ مالیاتی درست شده است. این سامانه اطلاعات بسیار خوبی به شما می دهد و آشنایی کاملی با آن پیدا خواهید کرد. می بینید که این گزارش ها تجمیع و مرتب دسته بندی شده است و دیگر افراد نمی توانند با اصرار و… از پرداخت مالیات فرار کنند.

جالب اینجاست که اشخاص حقوقی یعنی شرکتها هم از همین سایت وارد درگاه مالیاتی خود می شوند. این درگاه شروعی برای تجمیع و یکپارچگی کلیه عملیاتی مالیاتی در کشور است.

لینک کوتاه مطلب : https://alitsaki.ir/?p=3351
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برای امنیت، استفاده از سرویس reCAPTCHA گوگل مورد نیاز است که موضوع گوگل است Privacy Policy and Terms of Use.

من با این شرایط موافق هستم .