لپ تاپ یا قلم و کاغذ؟!

لپ تاپ یا قلم و کاغذ

شما علاقه دارید یادداشت‌هایتان را در لپ تاپ بنویسید، یا روی یک تکه کاغذ!؟ یا به عبارتی لپ تاپ یا قلم و کاغذ ؟!

در طول سال‌ها، در اکثر جلسات، دفتریادداشت و خودکار جای خود را به لپ تاپ ها و صفحات نمایشی لمسی دادند. و مطمئنا، شما وقتی که تایپ می کنید، می توانید سریع تر یادداشت بردارید. ولی این مسئله الزاما بهتر است!؟

لپ تاپ یا قلم و کاغذ ؟!

بر اساس مطالعه انجام شده سال ۲۰۱۴ محققان دانشگاه های پرینستون و یو سی ال ای، پاسخ منفی است – اینگونه نیست. دلیل آن این است که، وقتی فقط از لپ تاپ برای یادداشت برداری استفاده می کنید، شما مطالب جدید را به خوبی دریافت نمی کنید. این بیشتر بخاطر آن است که تایپ کردن بلافاصله ی یادداشت ها، شما را به رونویسی بدون فکر هدایت می کند.

نوشتن یادداشت ها با کلماتی که در ذهن خودتان است به جای نوشته های یک پاورپوینت، به شما کمک می‌کند تا آنچه که گفته شده را بهتر پردازش کنید و حس خود را از آن بیاد آورید.

بنابرابن در جلسه‌ بعدی که حضور میابید، سعی کنید که وسایل دیجیتال خود را رها کنید و یک خودکار و دفتریادداشت با خود ببرید. حتما حافظتان از شما تشکر می‌کند. با این توضیحات پاسخ سوال لپ تاپ یا قلم و کاغذ ؟! واضح خواهد بود …


ترجمه ای از مقاله” چه چیزی را فراموش می‌کنید، وقتی که برای یادداشت برداری از لپ تاپ استفاده می‌کنید” از هاروارد بیزینس ریوییو.
Adapted from “What You Miss When You Take Notes on Your Laptop,” by Maggy McGloin. Artist credit: BS-PHOTO/GETTY IMAGES

آیا خود نویس بهترین نوشت افزار است؟ به مطلب ” خودنویس چیست ” مراجعه کنید.

لینک کوتاه مطلب : https://alitsaki.ir/?p=58

نظرات بسته شده است، اما بازتاب و پینگ باز است.