افزایش حقوق سال ۱۴۰۳ و جدول

جزئیات بخشنامه افزایش حقوق شورای عالی کار

افزایش حقوق سال 1403

به گزارش ایرنا، افزایش حقوق سال ۱۴۰۳ به همراه جدول مربوطه اعلام شد. بر این اساس حداقل حقوق روزانه سال ۱۴۰۳ با ۳۵ درصد افزایش نسبت به سال قبل از مبلغ ۱.۷۶۹.۴۲۸ ریال به مبلغ ۲.۳۸۸.۷۲۸ ریال افزایش پیدا کرد. بر این اساس حداقل حقوق سال ۱۴۰۲ مبلغ ۵۳.۰۸۲.۸۴۰ ریال بود که با این افزایش در سال جدید به مبلغ ۷۱.۶۶۱.۸۴۰ ریال رسید.

شورای عالی کار

طبق ماده ۴۱ قانون کار همه ساله شورای عالی کار متشکل از نمایندگان کارگران، نمایندگان کارفرمایان و نماینده دولت تشکیل و بر اساس سبد معیشتی و نرخ تورم نسبت به تعیین میزان حداقل حقوق سال آینده اقدام می‌نمایند.

جزئیات افزایش حقوق

مانند سال قبل مبلغ حق مسکن با عدد ۹.۰۰۰.۰۰۰ ریال ثابت ماند و مبلغ بن کارگری از مبلغ ۱۱.۰۰۰.۰۰۰ ریال به مبلغ ۱۴.۰۰۰.۰۰۰ ریال افزایش پیدا کرد. طبق ماده ۸۶ قانون تامین اجتماعی حق اولاد هر فرزند معادل سه برابر حداقل دستمزد روزانه است، بر این اساس حق اولاد برای یک فرزند از مبلغ ۵.۳۰۸.۲۸۴ ریال در سال قبل به مبلغ ۷.۱۶۶.۱۸۴ ریال تغییر پیدا کرد.همچنین مبلغ ۲.۱۰۰.۰۰۰ ریال (روزانه ۷۰.۰۰۰ ریال) پایه سنوات برای کارگرانی که یک سال سابقه در کارگاه خود دارند ثابت ماند .

حق تاهل به متاهل ها

در نهایت برای اولین بار مبلغ ۵.۰۰۰.۰۰۰ ریال به عنوان حق تاهل به کارگران متاهل تخصیص میابد.

افزایش حقوق سایر سطوح

افزایش حقوق برای سایر سطوح مزدی ۲۲ درصد بعلاوه عدد ثابت روزانه ۲۳۰.۰۲۶ ریال اعلام شد. بنابراین به سایر سطوح مزدی ۲۲ درصد بعلاوه ماهانه مبلغ ۶.۹۰۰.۷۸۰ ریال تعلق می گیرد.

با این تفاسیر حداقل حقوق برای یک کارگر مجرد ۹ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان و یک کارگرد متاهل با یک فرزند ۱۰ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان تعیین شده است.

مخالفت نماینده کارگری

این افزایش در حالی صورت گرفت که در روزهای گذشته نماینده کارگران اصرار به تعیین حداقل حقوق ۱۵ میلیون تومانی داشت و این پیشنهاد با مخالفت شدید نماینده کارفرما و دولت مواجه شد.

واگذاری افزایش حقوق از شورای عالی کار به مجلس

یکی از موضوعاتی که در این جلسات از طرف وزیر کار مطرح شد بحث واگذاری میزان افزایش حقوق به مجلس شورای اسلامی در سال آینده است.

جدول افزایش حقوق و دستمزد و حداقل حقوق از سال ۱۴۰۱ تا ۱۴۰۳

جدول افزایش حقوق سال 1403
جدول افزایش حقوق سال ۱۴۰۳
لینک کوتاه مطلب : https://alitsaki.ir/?p=4161
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برای امنیت، استفاده از سرویس reCAPTCHA گوگل مورد نیاز است که موضوع گوگل است Privacy Policy and Terms of Use.

من با این شرایط موافق هستم .