آموزش ماشین حساب حسابداری

قسمت اول و دوم

آموزش ماشین حساب حسابداری

من در یک سری یادداشت قصد دارم به آموزش کامل ماشین حساب حسابداری بپردازم.

مقدمه آموزش ماشین حساب حسابداری

حسابداری چه علم باشد، چه فن یا یک سیستم اطلاعاتی، متکی بر ابزار است و چه ابزاری مفیدتر از ماشین حساب!

در طول ۱۵ سال سابقه حرفه ای در رشته حسابداری، بارها دیده ام حسابدارها از تمام امکانات ماشین حساب استفاده نمی کنند. اولین چیزی که باید بدانیم این است که ماشین حساب حسابداری با در نظر گرفتن کار حسابدار، تسریع در عملیات محاسبه و بر اساس کارهای پرکاربرد حسابداری طراحی شده است.

قسمت اول

ابتدا لازم دانستم به شما تفاوت این ماشین‌ حساب‌ها را با ماشین‌ حساب‌ های معمولی بگویم. عمده‌ترین تفاوت یا آن تفاوتی که در لحظه به چشم می‌آید، در رابطه با عملگر منفی است. ما در ماشین‌ حساب‌ های معمولی می‌زنیم  ولی در ماشین‌ حساب حسابداری می‌زنیم: . البته که ذهن حسابدار این را این‌طور می‌زند: . این تفاوت به‌خاطر اولویت و تمرکز بر روی اعداد است در حسابداری، به‌خاطر تعدد اعدادی که ما داریم. همچنین حسابدار وقتی که ابتدا جمع را می‌زند و بعد منفی را می‌زند از این فاصله استفاده می‌کند عدد بعدی را می‌بیند؛ یعنی یک سِیوی در زمان برای خودش انجام می‌دهد. اما در ماشین‌حساب‌های معمولی یا ماشین‌حساب‌های مهندسی اولویت در عملگر است تا اعداد؛ یعنی عملگر مهم است.

 

 

قسمت دوم

در ادامۀ آموزش استفاده از ماشین‌ حساب حسابداری می‌خواهم دو دکمه را به شما معرفی بکنم. دکمۀ اول C هست که در بعضی از ماشین‌ حساب‌ ها با رنگ متمایز قرمز مشخص شده و کنار آن یا روی آن کلمۀ ON را می‌توانیم ببینیم. دکمۀ دوم دکمۀ CA هست که برخی از ماشین‌حساب‌ها دارند. CA مخفف کلمۀ Clear All و C مخفف کلمۀ Clear است. بنابراین ما با این دو دکمه هم می‌توانیم ماشین‌حساب را روشن کنیم و هم می‌توانیم نمایشگرمان را پاک بکنیم. یعنی یک عددی را وارد می‌کنیم و یک عملیاتی را انجام می‌دهیم. شما می توانید با زدن دکمۀ C این نمایشگر پاک کنید.

تفاوت دکمۀ C و CA این است که وقتی ما یک عددی را در حافظۀ داخلی سیو می‌کنیم که من بعداً توضیحات حافظه داخلی را به شما خواهم داد، با زدن دکمۀ C نمایشگر پاک می‌شود ولی همان‌طور که مشاهده می‌کنید هنوز عدد وجود دارد. ولی با زدن کلید CA یعنی Clear All کل حافظه، هم داخلی و هم حافظۀ جاری را برایمان پاک می‌کند.

 

در قسمت های بعدی کار با انواع ماشین حساب ها و توضیحات مربوط به اونها رو خواهید دید …

امیدوارم سری ویدئو های آموزش ماشین حساب حسابداری برایتون مفید بوده باشه.

برای دیدن قسمت سوم و چهارم کلیک کنید.

برای دیدن قسمت پنجم کلیک کنید.

پلی لیست این ویدئو و همچنین بقیه ویدئو های مفید حسابداری رو میتونید در آپارات من مشاهده کنید.

 

لینک کوتاه مطلب : https://alitsaki.ir/?p=80

نظرات بسته شده است، اما بازتاب و پینگ باز است.